Author Posts

8 października 2014 at 1:27 am

Za mało wiem zarybieniach żeby cokolwiek liczyć, ale pewne jest że zrobiłby by to kilkakrotnie lepiej niż PZW, które przecież nie jest z budżetu państwa dotowane, a drenuje kasę na boki aż miło.

Co do strażników to sądzę, że 2 konnych zrobi 1 stronę zalewu w ciągu 8 godzin przeciętnie ( w weekend może dłużej, a w tygodniu w złą pogodę zmieszczą się w 4 godzinach). To daje średnio kontrole co 2 dzień w danym miejscu. Do tego sezonowo czy weekendowo można zatrudniać jeszcze 2. Sądzę że koło 200 tys,. brutto by starczyło.

Żeby mieć z 1 mln przychodów trzeba dać wędkarzom zabrać do domu jakieś 30-50 ton rocznie, to wychodzi 20-30zł za kilogram ryby zabranej do domu. To nie drogo, zważywszy, że złapać można więcej, ale limit zabrać nie pozwala.
Ile narybku trzeba wpuścić nie wiem, nie znam się, ale byłoby na to z dużą nawiązką.
Strzelam, że po kilku latach do zbiornika z dorosłą populacja wystarczyło by sypać 10-15 ton narybku za cenę 200-300 tys.
Przy czym produkcja na poziomie 50t rocznie to dla zalewu raptem 25kg/ha czyli nic. Zgaduję że spokojnie przyrost ryb w zalewie mógłby sięgać 200 -500 ton na rok, a przychody z wędkarstwa i ciegnięcia siecią byłby na poziomie 2-5 mln. Wtedy na pilnowanie można też więcej wydać nie mówiąc o zarybianiu. No i byłoby miejsce na schodzenie z cen licencji wędkarskich i walkę cenową z innymi łowiskami.
A co byś powiedział na 10zł za kilogram sandacza zabranego do domu? Niemożliwe? Nie jestem pewien!

Ale to tylko gdybanie, nie znam się na gospodarce rybackiej, tak jak i PZW.

Aha, PZW za dzierżawę zalewu prawdopodobnie nie płaci więcej jak 20-30 tys. na rok. Są gdzieś ustawowo maksymalne stawki określone i kiedys liczyłem, że zalew to maks 50 tys.

8 października 2014 at 12:13 am

Nie mogłem się powstrzymać… musiałem dać ten załącznik.
Nigdy nie należy tracić nadziei 🙂